BTS防彈少年團(방탄소년단) - IDOL

You can call me artist (artist)
你可以叫我藝術家
You can call me idol (idol)
你可以叫我偶像
아님 어떤 다른 뭐라 해도 (해도)
就算你叫我其他的名字
I don’t care
我也不在乎
I’m proud of it (proud of it)
我以他為傲
난 자유롭네
我自由自在
No more irony (irony)
不要再諷刺
나는 항상 나였기에
因為我就是我

손가락질 해, 나는 전혀 신경 쓰지 않네
儘管指指點點,我一點都不在意
나를 욕하는 너의 그 이유가 뭐든 간에
你罵我的理由是什麼
I know what I am
我知道我是什麼
I know what I want
我知道我想要什麼
I never gon' change
我不會輕易改變
I never gon' trade(Trade off)
我不會輕易讓步
뭘 어쩌고 저쩌고 떠들어대셔
在那邊吵吵鬧鬧的說什麼
(Talkin', talkin', talkin')
I do what I do, 그니까 넌 너나 잘하셔
我走我想走的路,所以你就管好自己吧
(Dirty, dirty)
You can’t stop me lovin’ myself
你不能阻止我愛自己

(Hoo hoo) 얼쑤 좋다
(Hoo hoo) 好啊
You can’t stop me lovin’ myself
你不能阻止我愛自己
(Hoo hoo) 지화자 좋다
(Hoo hoo) 哎嗨哟 好啊
You can’t stop me lovin’ myself
你不能阻止我愛自己

Oh-oh-owoah
Oh-oh-owoah-owoah
Oh-oh-owoah
덩기덕 쿵더러러
咚奇咚 咕咚隆隆
얼쑤
好啊
Oh-oh-owoah
Oh-oh-owoah-owoah
Oh-oh-owoah
덩기덕 쿵더러러
咚奇咚 咕咚隆隆
얼쑤
好啊

FACE OFF, just like John Woo, ay
換一張臉,就像吳宇森(香港名導演/監製,face off 是他拍的<變臉>翻譯)
Top star with that spotlight, ay
成為被聚光燈包圍的頂級明星ay
때론 슈퍼히어로가 돼
有時候成為超人
돌려대 너의 Anpanman
轉過身又是你的麵包超人
24시간이 적지
24小時對我來說太少
헷갈림, 내겐 사치
混亂對我來說是奢侈
I do my thang (I do my thang)
我做我想做的事
I love myself (I love myself)
我愛我自己
I love myself, I love my fans
我愛我自己,也愛我的粉絲
Love my dance and my what
我的舞蹈,和我的所有
내 속안엔 몇 십 몇 백명의 내가 있어
我體內有幾十個、幾百個我
오늘 또 다른 날 맞이해
今天又迎接了不同的我
어차피 전부 다 나이기에
反正全部都是我
고민보다는 걍 달리네
比起煩惱不如就奔跑吧
Runnin' man
Runnin' man
Runnin' man

뭘 어쩌고 저쩌고 떠들어대셔
在那邊吵吵鬧鬧的說什麼
(Talkin, talkin', talkin')
I do what I do, 그니까 넌 너나 잘하셔
我走我想走的路,所以你就管好自己吧
(Dirty, dirty)
You can’t stop me lovin’ myself
你不能阻止我愛自己
(Hoo hoo) 얼쑤 좋다
(Hoo hoo) 好啊
You can’t stop me lovin’ myself
你不能阻止我愛自己
(Hoo hoo) 지화자 좋다
(Hoo hoo) 哎嗨哟 好啊
You can’t stop me lovin’ myself
你不能阻止我愛自己

Oh-oh-owoah
Oh-oh-owoah-owoah
Oh-oh-owoah
덩기덕 쿵더러러
咚奇咚 咕咚隆隆
얼쑤
好啊
Oh-oh-owoah
Oh-oh-owoah-owoah
Oh-oh-owoah
덩기덕 쿵더러러
咚奇咚 咕咚隆隆
얼쑤
好啊

I’m so fine wherever I go
無論我走到哪我都過得很好
가끔 멀리 돌아가도
即使偶爾繞了遠路
It’s okay, I’m in love with my-my myself
沒關係,我愛我自己
It’s okay, 난 이 순간 행복해
沒關係,我在這瞬間很幸福
(Hoo hoo) 얼쑤 좋다
(Hoo hoo) 好啊
You can’t stop me lovin’ myself
你不能阻止我愛自己
(Hoo hoo) 지화자 좋다
(Hoo hoo) 哎嗨哟 好啊
You can’t stop me lovin’ myself
你不能阻止我愛自己

Oh-oh-owoah
Oh-oh-owoah-owoah
Oh-oh-owoah
덩기덕 쿵더러러
咚奇咚 咕咚隆隆
얼쑤
好啊
Oh-oh-owoah
Oh-oh-owoah-owoah
Oh-oh-owoah
덩기덕 쿵더러러
咚奇咚 咕咚隆隆
얼쑤
好啊

 

(韓文翻譯練習僅供參考,轉載請註明出處)

arrow
arrow

    Shine 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()